dissabte, 19 d’abril del 2008

La feina funciona


Quan el passat estiu em van proposar d'anar a treballar a l'Associació Catalana de Municipis (ACM), no em va fer gaire il·lusió, no tenia gaire clar que aquell fos el meu lloc. No tenia gaire simpatia per l'ACM, si us haig de dir la veritat, però no ho digueu a ningú, a l'ajuntament hi ha d'haver notes meves dient a comptabilitat que no correguessin a pagar les quotes de soci de l'ACM.
Gairebé un any després la sensació és que el lloc on estic treballant l'haguessin fet expressament per a mi, sembla una feina feta a mida. No és aquella feina per a tota la vida, avui dia el món laboral canvia constantment i d'aquí un temps segur que passo per altres ocupacions ben allunyades d'aquesta, però en aquest moment laboral em sento en plenitud, pel que rebo i per tot el que puc donar.
És un lloc on hi ha activitat política, l'ACM estem a prop de les decisions que va prenent el govern que afecten al món municipal. El contacte amb els òrgans directius de la Generalitat és continu i constant. Però al mateix temps estem devent-nos als ajuntaments, a la política de proximitat, el suport als alcaldes i regidors de tot Catalunya. No he deixat la política local, un àmbit que em sembla que hi tinc bastant a dir i experiència contastada.
Però el més important ha estat poder desenvolupar la meva feina com a treballador social. Un treball Social que no passa per a estar a primera línia, però si un treball social per millorar les actuacions de serveis socials d'aquest país. Aspectes com la nova llei de serveis socials, la llei de la dependència, el desplegament dels serveis socials als ajuntaments,... són aspectes on hi puc intervenir-hi directament i crec també que hi tinc molt a aportar.
Aquests dies he estat voltant per tot Catalunya: Lleida, Girona, Tarragona, Tortosa,... veient i trobant-nos amb regidors, alcaldes, tècnics de serveis socials,... I puc dir que em sento molt satisfet de la feina que estic fent.
L'ACM és una bona eina pels ajuntaments i penso que hem d'anar a més, les ganes i les idees hi són.