dijous, 27 de novembre del 2008

Compromís polític i sentit cristià, de Joan Rigol

Acabo de llegir aquest llibre del democratacristià i ex president del Parlament, Joan Rigol. Un assaig acadèmic a partir de l'allunyament actual de la política de la societat, llegits des del compromísi i direcció dels documents del Vaticà II.

En el darrer capitol ens parla de la seva experiència personal i del seu compromís polític:

"L'important dels meus ideal és que m'ajudin a fer camí amb els altres, a compartir la solidaritat humana. La ideologia m'ha d'ajudar a treballar amb horitzons amplis, a llarg termini. Però la meva fita de futur última no està prefixada per la meva ideologia, sinó per la meva fe.

La meva fe cristiana no em dóna solucions als problemes de la societat; m'indica amb quin esperit m'hi he d'implicar. No he de conformar-me en un anar superant circunstàncies, a ser pragmàtic i prou o un conjunturalista. La vida de les persones i dels pobles és més que això. El sentit del meu compromí exigeix una dimensió àmplia del temps i l'espai. Veig la política també com quell esforç humà que sap vincular l'immediat amb el més enllà d'ell mateix."